Folgen
Dirk Richter
Dirk Richter
Universität Potsdam, Department Erziehungswissenschaft
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-potsdam.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Professional competence of teachers: Effects on instructional quality and student Development
M Kunter, U Klusmann, J Baumert, D Richter, T Voss, A Hachfeld
Journal of Educational Psychology, 2013
19592013
Teachers’ content knowledge and pedagogical content knowledge: The role of structural differences in teacher education
T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, ...
Journal of teacher education 64 (1), 90-106, 2013
9172013
Professional development across the teaching career: Teachers’ uptake of formal and informal learning opportunities
D Richter, M Kunter, U Klusmann, O Lüdtke, J Baumert
Teaching and Teacher Education 27 (1), 116-126, 2011
9112011
Teachers’ emotional exhaustion is negatively related to students’ achievement: Evidence from a large-scale assessment study
U Klusmann, D Richter, O Lüdtke
Journal of Educational Psychology, 2016
4822016
How different mentoring approaches affect beginning teachers' development in the first years of practice
D Richter, M Kunter, O Lüdtke, U Klusmann, Y Anders, J Baumert
Teaching and Teacher Education 36, 166-177, 2013
4532013
Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern am Ende der vierten Jahrgangsstufe in den Fächern Deutsch und Mathematik: Ergebnisse des IQB-Ländervergleichs 2011
P Stanat, HA Pant, K Böhme, D Richter
Waxmann, 2012
243*2012
Lehrerkooperation in Deutschland: Eine Studie zu kooperativen Arbeitsbeziehungen bei Lehrkräften der Sekundarstufe I
D Richter, HA Pant
Bertelsmann Stiftung, Robert Bosch Stifung, Stiftung Mercator, Deutsche …, 2016
208*2016
The development of teachers’ professional competence
M Kunter, T Kleickmann, U Klusmann, D Richter
Cognitive Activation in the Mathematics Classroom and Professional …, 2013
1782013
Socioeconomic and language minority classroom composition and individual reading achievement: The mediating role of instructional quality
C Rjosk, D Richter, J Hochweber, O Lüdtke, E Klieme, P Stanat
Learning and Instruction 32, 63-72, 2014
1422014
Soziale Unterstützung beim Berufseinstieg ins Lehramt
D Richter, M Kunter, O Lüdtke, U Klusmann, J Baumert
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 14 (1), 35-59, 2011
1412011
The relationship between principal leadership and teacher collaboration. Investigating the mediating effect of teachers’ collective efficacy
A Meyer, D Richter, V Hartung-Beck
Educational Management Administration & Leadership, 2020
1212020
Teacher educators’ task perception and its relationship to professional identity and teaching practice
E Richter, M Brunner, D Richter
Teaching and Teacher Education 101 (103303), 2021
1152021
Aspekte der Aus- und Fortbildung von Lehrkräften in der Primarstufe
D Richter, P Kuhl, H Reimers, HA Pant
Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern am Ende der vierten Jahrgangsstufe …, 2012
992012
What motivates teachers to participate in professional development? An empirical investigation of motivational orientations and the uptake of formal learning opportunities
D Richter, M Kleinknecht, A Gröschner
Teaching and Teacher Education 86 (https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.1029), 2019
882019
Content knowledge and pedagogical content knowledge in Taiwanese and German mathematics teachers
T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, M Cheo, ...
Teaching and Teacher Education 46, 115-126, 2015
882015
Aspekte der Aus- und Fortbildung von Mathematik- und Naturwissenschaftslehrkräften im Ländervergleich
D Richter, P Kuhl, N Haag, HA Pant
IQB-Ländervergleich 2012. Mathematische und naturwissenschaftliche …, 2013
77*2013
Beanspruchungserleben von Lehrkräften und Schülerleistung: Eine Analyse des IQB-Ländervergleichs in der Primarstufe
U Klusmann, D Richter
Zeitschrift für Pädagogik 60 (2), 202-224, 2014
762014
Lehrerinnen und Lehrer lernen: Fort- und Weiterbildung im Lehrerberuf
D Richter
Beruf Lehrer/Lehrerin: Ein Studienbuch, 245-260, 2016
742016
Differentielle Teilnahme an Lehrerfortbildungen und deren Zusammenhang mit professionsbezogenen Merkmalen von Lehrkräften
D Richter, M Engelbert, S Weirich, HA Pant
Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 2013
712013
Change in test-taking motivation and its relationship to test performance in low-stakes assessments
C Penk, D Richter
Educational Assessment, Evaluation and Accountability 29, 55-79, 2017
672017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20