Folgen
jürgen baumert
jürgen baumert
Bestätigte E-Mail-Adresse bei mpib-berlin.mpg.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
professionelle Kompetenz von Lehrkräften
J Baumert, M Kunter
Stichwort: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 277-337, 2013
46852013
Teachers’ mathematical knowledge, cognitive activation in the classroom, and student progress
J Baumert, M Kunter, W Blum, M Brunner, T Voss, A Jordan, U Klusmann, ...
American educational research journal 47 (1), 133-180, 2010
30772010
PISA 2000: Basiskompetenzen von Schülerinnen und Schülern im internationalen Vergleich
J Baumert
Springer-Verlag, 2013
25172013
Professional competence of teachers: Effects on instructional quality and student development.
M Kunter, U Klusmann, J Baumert, D Richter, T Voss, A Hachfeld
Journal of educational psychology 105 (3), 805, 2013
19312013
PISA 2000: Untersuchungsgegenstand, theoretische Grundlagen und Durchführung der Studie
Deutsches PISA-Konsortium, J Baumert, P Stanat, A Demmrich
PISA 2000: Basiskompetenzen von Schülerinnen und Schülern im internationalen …, 2001
18402001
Academic self‐concept, interest, grades, and standardized test scores: Reciprocal effects models of causal ordering
HW Marsh, U Trautwein, O Lüdtke, O Köller, J Baumert
Child development 76 (2), 397-416, 2005
17952005
familiäre Lebensverhältnisse, Bildungsbeteiligung und kompetenzerwerb im nationalen Vergleich
J Baumert, G Schümer
PISA 2000—Die Länder der Bundesrepublik Deutschland im Vergleich, 159-202, 2002
17402002
TIMSS—Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht im internationalen Vergleich: deskriptive Befunde
J Baumert
Springer-Verlag, 2013
14712013
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV
M Kunter, J Baumert, W Blum
Waxmann Verlag, 2011
12822011
PISA 2000—Die Länder der Bundesrepublik Deutschland im Vergleich
PK Deutsches, J Baumert, C Artelt, E Klieme, M Neubrand, M Prenzel, ...
Springer-Verlag, 2013
1251*2013
Das Kompetenzmodell von COACTIV
J Baumert, M Kunter
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms …, 2011
11392011
Mathematische und physikalische Kompetenzen am Ende der gymnasialen Oberstufe
J Baumert, O Köller, M Lehrke, J Brockmann
Leske+ Budrich, 2000
1013*2000
OECD's brief self-report measure of educational psychology's most useful affective constructs: Cross-cultural, psychometric comparisons across 25 countries
HW Marsh, KT Hau, C Artelt, J Baumert, JL Peschar
International Journal of Testing 6 (4), 311-360, 2006
9382006
Professional development across the teaching career: Teachers’ uptake of formal and informal learning opportunities
D Richter, M Kunter, U Klusmann, O Lüdtke, J Baumert
Teachers’ professional development, 97-121, 2014
9032014
Teachers’ content knowledge and pedagogical content knowledge: The role of structural differences in teacher education
T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, ...
Journal of teacher education 64 (1), 90-106, 2013
9032013
Motivations for choosing teaching as a career: An international comparison using the FIT-Choice scale
HMG Watt, PW Richardson, U Klusmann, M Kunter, B Beyer, U Trautwein, ...
Teaching and teacher education 28 (6), 791-805, 2012
8542012
Does interest matter? The relationship between academic interest and achievement in mathematics
O Köller, J Baumert, K Schnabel
Journal for research in mathematics education 32 (5), 448-470, 2001
8532001
Pedagogical content knowledge and content knowledge of secondary mathematics teachers.
S Krauss, M Brunner, M Kunter, J Baumert, W Blum, M Neubrand, ...
Journal of educational psychology 100 (3), 716, 2008
8222008
Schulstruktur und die Entstehung differenzieller Lern-und Entwicklungsmilieus
J Baumert, P Stanat, R Watermann
Herkunftsbedingte Disparitäten im Bildungswesen: Differenzielle …, 2006
7972006
Teachers' occupational well-being and quality of instruction: The important role of self-regulatory patterns.
U Klusmann, M Kunter, U Trautwein, O Lüdtke, J Baumert
Journal of educational psychology 100 (3), 702, 2008
7392008
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20