Folgen
Andrea Westphal
Andrea Westphal
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-greifswald.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The link between teacher-assigned grades and classroom socioeconomic composition: The role of classroom behavior, motivation, and teacher characteristics
A Westphal, M Becker, M Vock, K Maaz, M Neumann, N McElvany
Contemporary Educational Psychology 46, 218-227, 2016
802016
K− 12 teachers' stress and burnout during the COVID-19 pandemic: A systematic review
A Westphal, E Kalinowski, CJ Hoferichter, M Vock
Frontiers in psychology 13, 920326, 2022
622022
More enjoyment, less anxiety and boredom: How achievement emotions relate to academic self-concept and teachers' diagnostic skills
A Westphal, J Kretschmann, A Gronostaj, M Vock
Learning and Individual Differences 62, 108-117, 2018
552018
Computer-based classification of preservice physics teachers’ written reflections
P Wulff, D Buschhüter, A Westphal, A Nowak, L Becker, H Robalino, ...
Journal of Science Education and Technology 30, 1-15, 2021
382021
Bridging the gap between qualitative and quantitative assessment in science education research with machine learning—A case for pretrained language models-based clustering
P Wulff, D Buschhüter, A Westphal, L Mientus, A Nowak, A Borowski
Journal of Science Education and Technology 31 (4), 490-513, 2022
352022
No smile like another: adult age differences in identifying emotions that accompany smiles
M Riediger, M Studtmann, A Westphal, A Rauers, H Weber
Frontiers in Psychology 5, 79688, 2014
272014
Beanspruchungsfolgen Lehramtsstudierender im Praxissemester
D Kücholl, A Westphal, R Lazarides, A Gronostaj
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 22 (4), 945-966, 2019
242019
Enhancing writing analytics in science education research with machine learning and natural language processing—Formative assessment of science and non-science preservice …
P Wulff, A Westphal, L Mientus, A Nowak, A Borowski
Frontiers in Education 7, 1061461, 2023
222023
Differenzierung im gymnasialen Mathematik und Deutschunterricht-vor allem bei guten Diagnostiker/innen und in heterogenen Klassen?
A Westphal, A Gronostaj, M Vock, R Emmrich, P Harych
Zeitschrift für Pädagogik 62 (1), 131-148, 2016
222016
Welche Rolle spielt die Lernbegleitung für den selbstberichteten Kompetenzzuwachs im Praxissemester?
A Gronostaj, A Westphal, J Jennek, M Vock
Potsdamer Beiträge zur Lehrerbildung und Bildungsforschung, 59-72, 2018
152018
Motivationale Kompetenzen und soziale Integration von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in inklusiven Lernsettings
A Gronostaj, J Kretschmann, A Westphal, M Vock
Inklusives Lernen und Lehren im Land Brandenburg. Abschlussbericht zur …, 2015
142015
Welche individuellen und institutionellen Faktoren begünstigen die Kooperation von Grundschullehrkräften?
E Kalinowski, A Jurczok, A Westphal, M Vock
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (4), 999-1029, 2022
122022
Unraveling the relationship between teacher-assigned grades, student personality, and standardized test scores
A Westphal, M Vock, J Kretschmann
Frontiers in Psychology 12, 627440, 2021
122021
Are some students graded more appropriately than others? Student characteristics as moderators of the relationships between teacher‐assigned grades and test scores in mathematics
A Westphal, R Lazarides, M Vock
British journal of educational psychology 91 (3), 865-881, 2021
112021
Are more conscientious seventh-and ninth-graders less likely to be retained? Effects of Big Five personality traits on grade retention in two different age cohorts
A Westphal, M Vock, R Lazarides
Journal of Applied Developmental Psychology 66, 101088, 2020
112020
Von der Allgemeinen Erziehungswissenschaft zur Empirischen Bildungsforschung
A Westphal, O Zawacki-Richter
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 24 (3), 641-669, 2021
102021
The relationship between attitudes toward inclusion, beliefs about teaching and learning, and subsequent automatic evaluations amongst student teachers
M Börnert-Ringleb, A Westphal, N Zaruba, F Gutmann, M Vock
Frontiers in Education 5, 584464, 2020
102020
Grade skipping from the perspective of teachers in Germany: The links between teachers’ decisions, acceptance, and perceived knowledge
A Westphal, M Vock, T Stubbe
Gifted Child Quarterly 61 (1), 73-86, 2017
102017
COVID-19-bedingte Online-vs. Präsenzlehre: Differentielle Entwicklungsverläufe von Beanspruchung und Selbstwirksamkeit in der Lehrkräftebildung?
I Hußner, R Lazarides, A Westphal
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (5), 1243-1266, 2022
8*2022
Was wissen Studierende über Klassenführung? Lerngelegenheiten und Lerngewinne in Studium und Praxissemester
A Westphal, H Lohse-Bossenz, M Vock, G Lenske
Lehrerbildung auf dem Prüfstand 11 (1), 132-151, 2018
82018
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20