Teaching the control-of-variables strategy: A meta-analysis M Schwichow, S Croker, C Zimmerman, T Höffler, H Härtig Developmental Review 39, 37-63, 2016 | 201 | 2016 |
Making inquiry-based science learning visible: the influence of CVS and cognitive skills on content knowledge learning in guided inquiry A Stender, M Schwichow, C Zimmerman, H Härtig International Journal of Science Education 40 (15), 1812-1831, 2018 | 130 | 2018 |
What students learn from hands‐on activities M Schwichow, C Zimmerman, S Croker, H Härtig Journal of research in science teaching 53 (7), 980-1002, 2016 | 125 | 2016 |
Kohärenz in der Lehrerbildung K Hellmann, J Kreutz, MG Schwichow, K Zaki Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019 | 69 | 2019 |
The impact of sub-skills and item content on students’ skills with regard to the control-of-variables strategy M Schwichow, S Christoph, WJ Boone, H Härtig International Journal of Science Education 38 (2), 216-237, 2016 | 58 | 2016 |
The relation between the control-of-variables strategy and content knowledge in physics in secondary school M Schwichow, C Osterhaus, PA Edelsbrunner Contemporary Educational Psychology 63, 101923, 2020 | 35 | 2020 |
Variablenkontrolle beim Experimentieren in Biologie, Chemie und Physik: Höhere Kompetenzausprägungen bei der Anwendung der Variablenkontrollstrategie durch höheres Fachwissen … M Schwichow, A Nehring Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 24 (1), 217-233, 2018 | 31 | 2018 |
The (Un) political perspective on climate change in education—A systematic review J Kranz, M Schwichow, P Breitenmoser, K Niebert Sustainability 14 (7), 4194, 2022 | 30 | 2022 |
Förderung der Variablen-Kontroll-Strategie im Physikunterricht MG Schwichow Christian-Albrechts-Universität zu Kiel, 2015 | 17 | 2015 |
Pre-service teachers’ perception of competence, social relatedness, and autonomy in a flipped classroom: Effects on learning to notice student preconceptions M Schwichow, K Anna Hellmann, S Mikelskis-Seifert Journal of Science Teacher Education 33 (3), 282-302, 2022 | 14 | 2022 |
Analysis of experimental design errors in elementary school: how do students identify, interpret, and justify controlled and confounded experiments? M Schwichow, M Brandenburger, J Wilbers International Journal of Science Education 44 (1), 91-114, 2022 | 13 | 2022 |
Quo vadis? Kohärenz in der Lehrerbildung M Schwichow, K Zaki, K Hellmann, J Kreutz Kohärenz in der Lehrerbildung: Theorien, Modelle und empirische Befunde, 331-350, 2019 | 11 | 2019 |
Was ist Wissen, was ist Können? Deutungen des Kompetenzbegriffs und deren psychometrische Konsequenzen im Kontext von Fachwissen und Variablenkontrollstrategie A Nehring, M Schwichow Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 26 (1), 73-87, 2020 | 8 | 2020 |
Schaffung vertikaler und horizontaler Kohärenz in der Lehrerbildung am Beispiel der Physik M Oettle, M Brandenburger, S Mikelskis-Seifert, M Schwichow Kohärenz in der Lehrerbildung: Theorien, Modelle und empirische Befunde, 167-182, 2019 | 6 | 2019 |
Modellierung der Struktur der Variablenkontrollstrategie und Abbildung von Veränderungen in der Grundschule M Brandenburger, CA Salim, M Schwichow, J Wilbers, S Mikelskis-Seifert Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 28 (1), 5, 2022 | 3 | 2022 |
Variablenkontrollstrategien in der Grundschule [Control of variables strategy (CVS) in elementary school] M Brandenburger, S Mikelskis-Seifert, M Schwichow, J Wilbers Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen …, 2019 | 3 | 2019 |
Teaching and learning floating and sinking: A meta‐analysis M Schwichow, A Zoupidis Journal of Research in Science Teaching 61 (2), 487-516, 2024 | 2 | 2024 |
Zwischen Kognition, Wahrnehmung und Sprache: ein Konzept-Repräsentations-modell zur Vorbereitung auf den sprachsensiblen Physikunterricht M Schwichow, N Wulff Informationen Deutsch als Fremdsprache 48 (1), 86-105, 2021 | 2 | 2021 |
Symposium Experimentelle ‚Kompetenz’–ein nützliches Konstrukt A Nehring, M Schwichow, C Gut Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und …, 2018 | 2 | 2018 |
The (Un) political Perspective on Climate Change in Education—A Systematic Review. Sustainability 2022, 14, 4194 J Kranz, M Schwichow, P Breitenmoser, K Niebert s Note: MDPI stays neutral with regard to jurisdictional claims in published …, 2022 | 1 | 2022 |