Science Production in Germany, France, Belgium, and Luxembourg: Comparing the Contributions of Research Universities and Institutes to Science, Technology, Engineering … JJW Powell, J Dusdal Minerva 55 (4), 413-434, 2017 | 54 | 2017 |
Benefits, motivations, and challenges of international collaborative research: A sociology of science case study J Dusdal, JJW Powell Science and Public Policy 48 (2), 235-245, 2021 | 49 | 2021 |
The European center of science productivity: Research universities and institutes in France, Germany, and the United Kingdom JJW Powell, J Dusdal The century of science: The global triumph of the research university, 55-83, 2017 | 35 | 2017 |
University vs. Research Institute? The Dual Pillars of German Science Production, 1950–2010 J Dusdal, JJW Powell, DP Baker, YC Fu, Y Shamekhi, M Stock Minerva 58, 319-342, 0 | 24* | |
Introduction: The worldwide triumph of the research university and globalizing science JJW Powell, F Fernandez, JT Crist, J Dusdal, L Zhang, DP Baker The century of science: The global triumph of the research university, 1-36, 2017 | 20 | 2017 |
Semantic and Relational Spaces in Science of Science: Deep Learning Models for Article Vectorisation D Kozlowski, J Dusdal, J Pang, A Zilian Scientometrics, 2021 | 15 | 2021 |
Welche Organisationsformen produzieren Wissenschaft. Zum Verhältnis von Hochschule und Wissenschaft in Deutschland J Dusdal Frankfurt/Main, Germany: Campus, 2018 | 15* | 2018 |
Das Verhältnis zwischen Hochschule und Wissenschaft in Deutschland J Dusdal, A Oberg, JJW Powell Nicole Burzan (Hg.) 2019: Komplexe Dynamiken globaler und lokaler …, 2019 | 8* | 2019 |
Higher Education Organizations as Strategic Actors in Networks: Institutional and Relational Perspectives Meet Social Network Analysis J Dusdal, M Zapp, M Marques, JJW Powell Theory and Method in Higher Education Research, 2021 | 5 | 2021 |
Welche Organisationsformen produzieren Wissenschaft? Expansion, Vielfalt und Kooperation im deutschen Hochschul-und Wissenschaftssystem im globalen Kontext, 1900-2010 J Dusdal University of Luxembourg, Esch-sur-Alzette, Luxembourg, 2017 | 5 | 2017 |
Migration, Bildungsaufstieg und Begabtenförderung. Entwicklungen in der Stipendiat/innenschaft der Hans-Böckler-Stiftung J Dusdal, D Houben, R Weber Die Hochschule: Journal für Wissenschaft und Bildung 21 (1), 130-142, 2012 | 5 | 2012 |
Europe’s center of science: Science productivity in Belgium, France, Germany, and Luxembourg JJW Powell, J Dusdal Council for European Studies, 2016 | 3 | 2016 |
Luxemburgs Wissenschaftliche Produktivität im Vergleich zu Deutschland, Frankreich und Belgien J Dusdal, JJW Powell Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2018, 114-125, 2018 | 2 | 2018 |
Higher education in Germany–recent developments in an international perspective J Dusdal Comparative Education, 1-2, 2019 | 1 | 2019 |
The global triumph of the research university: A driving force of science production DP Baker, J Dusdal, JJW Powell, F Fernandez Brookings Institution, 2018 | 1 | 2018 |
Bildungsbeteiligung und soziale Partizipation von Migrantinnen und Migranten-Erkenntnisse einer Vollerhebung unter den Stipendiatinnen und Stipendiaten der Hans-Böckler-Stiftung D Houben, R Weber, J Dusdal Soziale Ungleichheit in der Einwanderungsgesellschaft. Kategorien, Konzepte …, 2012 | 1 | 2012 |
Bildungsforschung in Luxemburg im Spiegel wissenschaftlicher Publikationen J Dusdal, JJW Powell, LC Thönnessen Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021, 226-227, 2021 | | 2021 |
La recherche en éducation au Luxembourg à l’aune des publications scientifiques J Dusdal, JJW Powell, LC Thönnessen Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021, 226-227, 2021 | | 2021 |
Bildungsforschung in Luxemburg im Spiegel wissenschaftlicher Publikationen (integrale Fassung) J Dusdal, JJW Powell, LC Thönnessen Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021, 2021 | | 2021 |
Examining Gender (In)Equality in German Engineering. Considering the Importance of Interest, Perceptions, and Choice J Dusdal, F Fernandez Gender Equity in STEM in Higher Education. International Perspectives on …, 2021 | | 2021 |