Folgen
Catherina Schreiber, PhD M.A. MBA
Catherina Schreiber, PhD M.A. MBA
Postdoctoral Researcher, University of Tuebingen
Bestätigte E-Mail-Adresse bei bildung.saarland.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The Grand Duchy on the grand tour: A historical study of student migration in Luxembourg
A Rohstock, C Schreiber
Paedagogica Historica 49 (2), 174-193, 2013
252013
Curricula and the Making of the Citizens. Trajectories from 19th and 20th Century Luxembourg
C Schreiber
University of Luxembourg,​​ Luxembourg, 2014
142014
Curricula and the Making of the Citizens. Trajectories from 19th and 20th Century Luxembourg.
C Schreiber
Dissertation, Universität Luxemburg, 2014
142014
Tomorrow never dies: A socio-historical analysis of the Luxembourgish curriculum
T Lenz, A Rohstock, C Schreiber
International handbook of curriculum research, 315-328, 2013
142013
Genuine Internetdaten als historische Quellen–Entwurf einer korrealistischen Quellentheorie
C Schreiber
Zeitschrift für digitale Geschichtswissenschaften 1 (1), 1-15, 2012
102012
BUILDING CITIZENS: SCHOOL ARCHITECTURE AND ITS SOCIETAL PROGRAMME - COMPARATIVE VISIONS FROM 19TH AND 20TH CENTURY …
M Helfenberger, C Schreiber
História da Educação 23, e82303, 2019
52019
Schulgebäude, Curriculum und die Konstruktion der Nationalstaatsbürger: Versuch einer Synthese am Beispiel Luxemburgs
C Schreiber
Traverse 24 (1), 74-86, 2017
42017
Curriculum unter Beschuss? Luxemburger Schulreform im Kontest des Ersten Welkrieges
C Schreiber, M Gardin, D Tröhler
1914-1918: Guerre (s) au Luxembourg-Kriege in Luxemburg, 127-137, 2014
42014
Curricula and the construction of citizens: an analysis of the Luxembourgian curriculum in the 19th and 20th centuries
C Schreiber
32014
Comme compagne de l’homme, comme épouse et notamment comme mère. Staatsbürgerinnenerziehung in Luxemburg zwischen rhetorischer Homogenität und curricularer Heterogenität
C Schreiber
Hemecht: Zeitschrift für Luxemburger Geschichte= Revue d'Histoire …, 2012
32012
» Un lieu protégé «? Staatsbürgerliche Erziehung im Luxemburger Schulsystem im 19. und 20. Jahrhundert
C Schreiber, N Geisler
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik 87 (3), 439-456, 2011
32011
Construindo cidadãos: arquitetura da escola e seu programa social-visões comparativas da Suíça e de Luxemburgo nos séculos XIX e XX
M Helfenberger, C Schreiber
História da Educação 23, e82303, 2019
22019
Konsolidierung durch moralisches Entscheidungs-und praktisches Handlungswissen. Pädagogik in und außerhalb der Luxemburger Normalschulen (1845-1958)
C Schreiber
Pädagogik und pädagogisches Wissen, 71-92, 2016
22016
Language Structures in a Multilingual and Multidisciplinary World: The Adaptations of Luxembourgian Language Education Within a Cold War Culture
C Schreiber
Trajectories in the Development of Modern School Systems, 157-173, 2015
22015
The construction of ‘female citizens’: a socio-historical analysis of girls’ education in Luxembourg
C Schreiber
Gender and Educational Achievement, 33-50, 2018
12018
Das Großherzogtum auf Kavalierstour: eine historische Studie Luxemburger Studentenmigration
A Rohstock, C Schreiber
12018
Integrating the cosmopolitan and the local–The curricular construction of citizens in Luxembourg in the long 19th century
C Schreiber
Encounters in Theory and History of Education 16, 165-182, 2015
12015
Las estructuras lingüísticas en un mundo multilingüe y multidisciplinar: las adaptaciones de la enseñanza de idiomas en Luxemburgo a una cultura de Guerra fría.
C Schreiber
Trayectorieas del desarrollo de los sistemas educativos modernos. Entre lo …, 2015
12015
Sei gegrüßt mir, Land der roten Erde, Land der Arbeit du!-Anpassungen des Luxemburger Schulsystems an die wirtschaftlichen Veränderungen im Zuge der Industrialisierung
C Schreiber
Mutations. Mémoires et perspectives du Bassin minier, 2013
12013
Netzwerke der Elite. Luxemburger Studentenzirkel als Instrumente der Inklusion und Exklusion
A Rohstock, C Schreiber
Forum für Politik, Gesellschaft und Kultur in Luxemburg, 33-35, 2012
12012
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20