Stefan Krauss
Stefan Krauss
Professor der Didaktik der Mathematik, Universität Regensburg
Verified email at mathematik.uni-regensburg.de - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Teachers’ mathematical knowledge, cognitive activation in the classroom, and student progress
J Baumert, M Kunter, W Blum, M Brunner, T Voss, A Jordan, U Klusmann, ...
American educational research journal 47 (1), 133-180, 2010
21352010
Professional Competence of Teachers
M Kunter, J Baumert, W Blum, U Klussman, S Krauss, N Neubrand
New York: Springer, 2013
978*2013
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften: Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV
M Kunter, J Baumert, W Blum, M Neubrand, S Krauss, K Uta
Waxmann Verlag, 2011
8372011
Pedagogical content knowledge and content knowledge of secondary mathematics teachers.
S Krauss, M Brunner, M Kunter, J Baumert, W Blum, M Neubrand, ...
Journal of educational psychology 100 (3), 716, 2008
6492008
Teachers’ content knowledge and pedagogical content knowledge: The role of structural differences in teacher education
T Kleickmann, D Richter, M Kunter, J Elsner, M Besser, S Krauss, ...
Journal of teacher education 64 (1), 90-106, 2013
5762013
Students' and mathematics teachers' perceptions of teacher enthusiasm and instruction
M Kunter, YM Tsai, U Klusmann, M Brunner, S Krauss, J Baumert
Learning and instruction 18 (5), 468-482, 2008
5002008
Misinterpretations of significance: A problem students share with their teachers
H Haller, S Krauss
Methods of Psychological Research 7 (1), 1-20, 2002
4072002
The Sage handbook of quantitative methodology for the social sciences
D Kaplan
sage, 2004
3292004
The null ritual
G Gigerenzer, S Krauss, O Vitouch
The Sage handbook of quantitative methodology for the social sciences, 391-408, 2004
3282004
Secondary mathematics teachers’ pedagogical content knowledge and content knowledge: Validation of the COACTIV constructs
S Krauss, J Baumert, W Blum
Zdm 40 (5), 873-892, 2008
3172008
Representation facilitates reasoning: What natural frequencies are and what they are not
U Hoffrage, G Gigerenzer, S Krauss, L Martignon
Cognition 84 (3), 343-352, 2002
2992002
of Book: PISA 2003: Der Bildungsstand der Jugendlichen in Deutschland-Ergebnisse des zweiten internationalen Vergleichs
J Baumert, M Kunter, M Brunner, S Krauss, W Blum, M Neubrand
Waxmann, 2004
2952004
Die Untersuchung des professionellen Wissens deutscher Mathematik-Lehrerinnen und-Lehrer im Rahmen der COACTIV-Studie
S Krauss, M Neubrand, W Blum, J Baumert, M Brunner, M Kunter, ...
Journal für Mathematik-Didaktik 29 (3-4), 233-258, 2008
2802008
Welche Zusammenhänge bestehen zwischen dem fachspezifischen Professionswissen von Mathematiklehrkräften und ihrer Ausbildung sowie beruflichen Fortbildung?
M Brunner, M Kunter, S Krauss, J Baumert, W Blum, T Dubberke, ...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9 (4), 521-544, 2006
2682006
Konzeptualisierung und Testkonstruktion zum fachbezogenen Professionswissen von Mathematiklehrkräften
S Krauss, W Blum, M Brunner, M Neubrand, J Baumert, M Kunter, ...
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften. Ergebnisse des Forschungsprogramms …, 2011
2622011
Die professionelle Kompetenz von Mathematiklehrkräften: Konzeptualisierung, Erfassung und Bedeutung für den Unterricht. Eine Zwischenbilanz des COACTIV-Projekts
M Brunner, M Kunter, S Krauss, U Klusmann, J Baumert, W Blum, ...
Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule. Abschlussbericht des DFG …, 2006
2572006
COACTIV: Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung von mathematischer Kompetenz
Krauss, S., Kunter, M., Brunner, M., Baumert, J., Blum, W., Neubrand, M ...
J. Doll & M. Prenzel (Hg.). Die Bildungsqualität von Schule …, 2004
256*2004
Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung von mathematischer Kompetenz (COACTIV): Dokumentation der Erhebungsinstrumente
J Baumert, W Blum, M Brunner, T Dubberke, A Jordan, U Klusmann, ...
Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, 2009
2522009
COACTIV: Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung von mathematischer Kompetenz
S Krauss, M Kunter, M Brunner, J Baumert, W Blum, M Neubrand, ...
2452004
Mathematikunterricht aus der Sicht der PISA-Schülerinnen und-Schüler und ihrer Lehrkräfte
J Baumert, M Kunter, M Brunner, S Krauss, W Blum, M Neubrand
Waxmann, 2003
2422003
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20