ChatGPT for good? On opportunities and challenges of large language models for education E Kasneci, K Seßler, S Küchemann, M Bannert, D Dementieva, F Fischer, ... Learning and individual differences 103, 102274, 2023 | 3442 | 2023 |
The effects of instructional support and learner interests when learning using computer simulations M Yaman, C Nerdel, H Bayrhuber Computers & Education 51 (4), 1784-1794, 2008 | 127 | 2008 |
Grundlagen der Naturwissenschaftsdidaktik C Nerdel Springer Berlin Heidelberg, 2017 | 107 | 2017 |
Do student perceptions of teaching predict the development of representational competence and biological knowledge? S Nitz, SE Ainsworth, C Nerdel, H Prechtl Learning and Instruction 31, 13-22, 2014 | 104 | 2014 |
The influence of visual cognitive style when learning from instructional animations and static pictures TN Höffler, H Prechtl, C Nerdel Learning and Individual Differences 20 (5), 479-483, 2010 | 93 | 2010 |
Biologie im Kontext H Bayrhuber, S Bogeholz, D Elster, M Hammann, C Hossle, M Lucken, ... Mathematische und Naturwissenschaftliche Unterricht 60 (5), 282, 2007 | 89 | 2007 |
What do university students know about Artificial Intelligence? Development and validation of an AI literacy test M Hornberger, A Bewersdorff, C Nerdel Computers and Education: Artificial Intelligence 5, 100165, 2023 | 77 | 2023 |
Modellierung kognitiver Fähigkeiten beim Umgang mit Diagrammen im naturwissenschaftlichen Unterricht S Lachmayer, C Nerdel, H Prechtl Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften: ZfDN 13, 145-160, 2007 | 76 | 2007 |
Myths, mis-and preconceptions of artificial intelligence: A review of the literature A Bewersdorff, X Zhai, J Roberts, C Nerdel Computers and Education: Artificial Intelligence 4, 100143, 2023 | 69 | 2023 |
Entwicklung eines Erhebungsinstruments zur Erfassung der Verwendung von Fachsprache im Biologieunterricht S Nitz, C Nerdel, H Prechtl Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften: ZfDN 18, 117-139, 2012 | 50 | 2012 |
Assessing student errors in experimentation using artificial intelligence and large language models: A comparative study with human raters A Bewersdorff, K Seßler, A Baur, E Kasneci, C Nerdel Computers and Education: Artificial Intelligence 5, 100177, 2023 | 38 | 2023 |
Biologie im Kontext. Erste Forschungsergebnisse H Bayrhuber, S Bögeholz, S Eggert, D Elster, C Grube, C Hössle, ... MNU Journal 60 (5), 304-313, 2007 | 36 | 2007 |
Survey of classroom use of representations: development, field test and multilevel analysis S Nitz, H Prechtl, C Nerdel Learning Environments Research 17, 401-422, 2014 | 35 | 2014 |
Common mistakes in the construction of diagrams in biological contexts L von Kotzebue, M Gerstl, C Nerdel Research in Science Education 45, 193-213, 2015 | 31 | 2015 |
Kohärenz in der universitären Lehrerbildung: Vernetzung von Fachwissenschaft, Fachdidaktik und Bildungswissenschaften D Lewalter, S Schiffhauer, A Borowski, J Hofmann, J Richter-Gebert, ... Universitätsverlag Potsdam, 2018 | 30 | 2018 |
& Kasneci, G.(2023) E Kasneci, K Seßler, S Küchemann, M Bannert, D Dementieva, F Fischer, ... ChatGPT for good? On opportunities and challenges of large language models …, 0 | 23 | |
Taking the next step with generative artificial intelligence: The transformative role of multimodal large language models in science education A Bewersdorff, C Hartmann, M Hornberger, K Seßler, M Bannert, ... arXiv preprint arXiv:2401.00832, 2024 | 22 | 2024 |
Die Wirkung von Animation und Simulation auf das Verständnis von stoffwechselphysiologischen Prozessen C Nerdel Christian-Albrechts Universität Kiel, 2003 | 22 | 2003 |
Professionswissen von Biologielehrkräften zum Umgang mit Diagrammen L Kotzebue, C Nerdel Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften: ZfDN 18, 181-200, 2012 | 21 | 2012 |
Modellierung und Analyse des Professionswissens zur Diagrammkompetenz bei angehenden Biologielehrkräften L von Kotzebue, C Nerdel Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 4 (18), 687-712, 2015 | 19 | 2015 |