Follow
Claudia Nerdel
Title
Cited by
Cited by
Year
ChatGPT for good? On opportunities and challenges of large language models for education
E Kasneci, K Seßler, S Küchemann, M Bannert, D Dementieva, F Fischer, ...
Learning and individual differences 103, 102274, 2023
34422023
The effects of instructional support and learner interests when learning using computer simulations
M Yaman, C Nerdel, H Bayrhuber
Computers & Education 51 (4), 1784-1794, 2008
1272008
Grundlagen der Naturwissenschaftsdidaktik
C Nerdel
Springer Berlin Heidelberg, 2017
1072017
Do student perceptions of teaching predict the development of representational competence and biological knowledge?
S Nitz, SE Ainsworth, C Nerdel, H Prechtl
Learning and Instruction 31, 13-22, 2014
1042014
The influence of visual cognitive style when learning from instructional animations and static pictures
TN Höffler, H Prechtl, C Nerdel
Learning and Individual Differences 20 (5), 479-483, 2010
932010
Biologie im Kontext
H Bayrhuber, S Bogeholz, D Elster, M Hammann, C Hossle, M Lucken, ...
Mathematische und Naturwissenschaftliche Unterricht 60 (5), 282, 2007
892007
What do university students know about Artificial Intelligence? Development and validation of an AI literacy test
M Hornberger, A Bewersdorff, C Nerdel
Computers and Education: Artificial Intelligence 5, 100165, 2023
772023
Modellierung kognitiver Fähigkeiten beim Umgang mit Diagrammen im naturwissenschaftlichen Unterricht
S Lachmayer, C Nerdel, H Prechtl
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften: ZfDN 13, 145-160, 2007
762007
Myths, mis-and preconceptions of artificial intelligence: A review of the literature
A Bewersdorff, X Zhai, J Roberts, C Nerdel
Computers and Education: Artificial Intelligence 4, 100143, 2023
692023
Entwicklung eines Erhebungsinstruments zur Erfassung der Verwendung von Fachsprache im Biologieunterricht
S Nitz, C Nerdel, H Prechtl
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften: ZfDN 18, 117-139, 2012
502012
Assessing student errors in experimentation using artificial intelligence and large language models: A comparative study with human raters
A Bewersdorff, K Seßler, A Baur, E Kasneci, C Nerdel
Computers and Education: Artificial Intelligence 5, 100177, 2023
382023
Biologie im Kontext. Erste Forschungsergebnisse
H Bayrhuber, S Bögeholz, S Eggert, D Elster, C Grube, C Hössle, ...
MNU Journal 60 (5), 304-313, 2007
362007
Survey of classroom use of representations: development, field test and multilevel analysis
S Nitz, H Prechtl, C Nerdel
Learning Environments Research 17, 401-422, 2014
352014
Common mistakes in the construction of diagrams in biological contexts
L von Kotzebue, M Gerstl, C Nerdel
Research in Science Education 45, 193-213, 2015
312015
Kohärenz in der universitären Lehrerbildung: Vernetzung von Fachwissenschaft, Fachdidaktik und Bildungswissenschaften
D Lewalter, S Schiffhauer, A Borowski, J Hofmann, J Richter-Gebert, ...
Universitätsverlag Potsdam, 2018
302018
& Kasneci, G.(2023)
E Kasneci, K Seßler, S Küchemann, M Bannert, D Dementieva, F Fischer, ...
ChatGPT for good? On opportunities and challenges of large language models …, 0
23
Taking the next step with generative artificial intelligence: The transformative role of multimodal large language models in science education
A Bewersdorff, C Hartmann, M Hornberger, K Seßler, M Bannert, ...
arXiv preprint arXiv:2401.00832, 2024
222024
Die Wirkung von Animation und Simulation auf das Verständnis von stoffwechselphysiologischen Prozessen
C Nerdel
Christian-Albrechts Universität Kiel, 2003
222003
Professionswissen von Biologielehrkräften zum Umgang mit Diagrammen
L Kotzebue, C Nerdel
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften: ZfDN 18, 181-200, 2012
212012
Modellierung und Analyse des Professionswissens zur Diagrammkompetenz bei angehenden Biologielehrkräften
L von Kotzebue, C Nerdel
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 4 (18), 687-712, 2015
192015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20