Katrin Wisniewski
Title
Cited by
Cited by
Year
The MERLIN corpus: Learner language and the CEFR
A Boyd, J Hana, L Nicolas, D Meurers, K Wisniewski, A Abel, K Schöne, ...
Proceedings of the Ninth International Conference on Language Resources and …, 2014
752014
Empirical Learner Language and the Levels of the Common European Framework of Reference
K Wisniewski
Language Learning 67 (S1), 232-253, 2017
382017
A Trilingual Learner Corpus illustrating European Reference Levels
A Abel, L Nicolas, K Wisniewski, A Boyd, J Hana
Ricognizioni. Rivista di Lingue e Letterature e Culture Moderne 2 (1), 111-126, 2014
312014
MERLIN: An online trilingual learner corpus empirically grounding the European reference levels in authentic learner data
K Wisniewski, K Schöne, L Nicolas, C Vettori, A Boyd, D Meurers, A Abel, ...
ICT for Language Learning 2013, Conference Proceedings, Florence, Italy …, 2013
272013
Sprache und Studienerfolg von Bildungsausländerinnen und-ausländern: Eine Längsschnittstudie an den Universitäten Leipzig und Würzburg
K Wisniewski
Informationen Deutsch als Fremdsprache 45 (4), 573-597, 2018
162018
Die Validität der Skalen des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens für Sprachen. Eine empirische Untersuchung der Flüssigkeits- und Wortschatzskalen des GeRS am Beispiel des …
K Wisniewski
Language Testing and Evaluation, 2014
162014
The empirical validity of the common european framework of reference scales. an exemplary study for the vocabulary and fluency scales in a language testing context
K Wisniewski
Applied Linguistics 39 (6), 933-959, 2018
152018
The empirical validity of the CEFR fluency scale: the A2 level description
K Wisniewski
Galaczi, E.D./Weir, C.J. (eds.): Exploring language frameworks: Proceedings …, 2013
122013
Bewertervariabilität im Umgang mit GeR-Skalen. Ein-und Aussichten aus einem Sprachtestprojekt
K Wisniewski
Deutsch als Fremdsprache 3 (47), 143-149, 2010
122010
Kolipsi
A Abel, C Vettori, K Wisniewski
Die Südtiroler SchülerInnen und die Zweitsprache: Gli studenti altoatesini e …, 2012
102012
The MERLIN annotation scheme for the annotation of German, Italian, and Czech learner language
K Wisniewski, C Woldt, K Schöne, A Abel, V Blaschitz, B Štindlová, ...
Technical report. Available online http://merlin-platform. eu, 2014
92014
Gli studenti altoatesini e la seconda lingua: indagine linguistica e psicosociale. Die Südtiroler SchülerInnen und die Zweitsprache: eine linguistische und sozialpsychologische …
A Abel, C Vettori, K Wisniewski
Eurac Research, 2012
9*2012
Die Validität der Skalen des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens für Sprachen
K Wisniewski
Peter Lang, 2014
82014
Gli studenti altoatesini e la seconda lingua: indagine linguistica e psicosociale
A Abel, C Vettori, K Wisniewski
Die Südtiroler SchülerInnen und die Zweitsprache: eine linguistische und …, 2012
72012
Sprachkompetenzen und Studienerfolg von BildungsausländerInnen zu Studienbeginn: Erste Erkenntnisse eines empirischen Längsschnittprojekts
K Wisniewski, J Möring, W Lenhard, J Seeger
A. Drackert, M. Mainzer-Murrenhoff, A. Soltyska & A. Timukova (Hg.), Testen …, 2020
62020
Der Begleitband zum „Gemeinsamen europäischen Referenzrahmen für Sprachen“. Einleitung in den Themenschwerpunkt.
K Wisniewski, E Tschirner, O Bärenfänger
Deutsch als Fremdsprache 2, 67-76, 2019
62019
Sprachbezogenes metakognitives Strategiewissen im Studienalltag internationaler Studierender: Der szenariobasierte Fragebogen ScenEx
K Wisniewski, M Parker, W Lenhard, J Seeger
Zeitschrift für Fremdsprachenforschung 30 (1), 57-78, 2019
62019
Zur Skalierung von Strategien im Gemeinsamen europäischen Referenzrahmen: Eine kritische Auseinandersetzung
K Wisniewski
Deutsch als Fremdsprache 3, 142-151, 2019
52019
Becoming bilingual in a multilingual context
C Vettori, A Abel
Multilingual individuals and multilingual societies 13, 437, 2012
52012
Strategische Kompetenz in der Fremdsprache. Ein Forschungsüberblick
K Wisniewski
Brunetti, S./Klingebeil-Schieke, J./Pedron, C.M./Piotrowski, M.C./Ruggieri …, 2016
42016
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20